Shittefy - En brunettes hverdag
Forsiden Om meg Outfits Innkjøp Reiser Russ 2012 Bilder 30DaysCh.

Slutt på ferien = 2 uker med tentamener!

I morgen er det skole igjen som betyr at vi har 2 uker med bare tentamener i vente! Kommer til å bli skam stress! Legger inn listen over hvordan uken blir så dere kan synes synd på meg! :p +uten om dette har vi en innlevering til muntlig eksamen i samfunnsfag som skal inn på onsdagskveld, jeg forstår ikke noen ting av det vi skal levere inn såååå jeg sliter litt.. :/

Plan over heldagsprøver etter påske

• Tirsdag 26.4 Forberedelsesdag engelsk
  • Fredag 6.5 Tverrfaglig tentamen

Blogglisten

• Siste dag i Mallorca.

Ja, nå er det siste dag i Mallorca, litt vemodig da.. Plassen (Alcudia) er jo nydelig,.. når det ikke regner da he-he. :p I dag har det faktisk vært en del sol, ble litt brun tror jeg! Wuhuu! :D Dagen i dag var egentlig helt normal fra andre dager untatt at vi kjørte gokart igjen! Denne gang var jeg så god at jeg fikk kjeft for å kjøre på de andre slik at de snurret rundt. Følte meg veldig pro faktisk, og de andre syntes også at jeg var flink! :DDD  På kvelden stakk vi på restaurant med Brattebø-familien, en koselig gjeng! Da vi spiste var det en gutt som var prikk lik Justin Bieber så vi måtte snu oss et par ganger for å se om de var i slekt haha :p Yeye, nå sitter jeg her og venter på Frank som skal komme på msn halv tolv. Trist at jeg bare får snakket med han i 30min fordi jeg må legge meg tidlig i siden vi skal stå opp 04:00 i morgen :) Gleder meg noe sinnsykt til å komme hjem til gutten min igjen, har savnet han noe jævlig <33333333

• Mallorca dag 6 - Sightseeing i Palma

I dag var jeg og mamma på en guidet tur i Palma som er hovedstaden i Mallorca. Lærte meg mye nytt og det var veldig lærerikt! Guiden vår var morsom og snakket engelsk, han ver helt inni stoffet han skulle fortelle til oss så det var kjekt å høre på.:) Det første vi gjorde da vi kom til hovedstaden var å se på korsfestelsen, da så vi ett dramastykke der Jesus ble korsfestet, det var ganske spesielt. Menneskene som spilte hadde fantastiske kostymer og levde seg helt inn i rollene, det var til og med en mann fra publikum som joinet stykket selv om han ikke var med. Folk prøvde å dra ham bort, men han nektet og la seg ned og knelte forran "Jesus".. I slutten ble det veldig kjedelig å stå og se på for allt var jo helt likt hele tiden + at det var liten plass å stå. Jeg hadde kun en fot på trappen jeg stod på.

Etter skuespillet gikk jeg og mamma på cafè og spiste litt mat før vi skulle videre til en stor festning + få en panorama sightseeing i byen :)
    Btw det var så varmt i palma at jeg måtte kjøpe meg en t-skjorte der det sto "I ♥Mallorca" på, jeg er en skikkelig turist! Hihi :)

• Mallorca dag 5 - Shopping, massasje! (+innkjøp)

I dag stod vi opp tidlig for å gå i butikkene for å se om vi fant noe vil likte. Jeg kjøpte meg en kjole + en topp. Mamma kjøpte seg sånn hawaii skjørt og blomsterkrans (som skal brukes til afterski som naboene har årlig). Sååååå hvis det blir Hawaii fest en gang eller noe kan jeg jo bare stjele det :D<3 Etter en noen timer med shopping gikk vi på en restaurant for å spise litt. :)

På ettermiddagen stakk vi på spa, jeg fikk AromaMassasje, mens mamma fikk fotmassasje. Satser på at min var best :))
    Har aldri vært å fått massasje før så jeg visste jo ikke hvor vondt det skulle gjøre. Først var det veldig deilig, men så begynte massøren og trykke på ryggen min og hamret løs. Jeg prøvde å slappe av mens hun holdt på, men det var jo ikke så veldig lett. Etter hvert ble det jo bedre da fordi da var jeg jo vant med at det var litt vondt :p Tror jeg trenger å få enda en massasje jeg, bare for å bli vant med det likssom :))

Bilder av klærne:

• GoKart i Mallorca (video)

• Mallorca - Innkjøp

Her er bilder av hva jeg har kjøpt til nå (utenom internett osv..) :))))

Shakira  parfyme + singlet.

Ring jeg kjøpte i en butikke langs stranden :)

Gave til Frank. :)))

Snop til Frank.. och och meg <3

• Mallorca dag 4 - Shopping, chillin and gokart.

I dag har vi gått tur som vanelig og så på sånne kjekke ting som ligger litt rundt om kring :p Men før vi stakk på tuur badet jeg i bassenget på Princesa (en annen del av hotellet) fordi det er det varmeste av alle bassengene :)) På shoppingturen kjøpte jeg enda en gave til Frank som jeg skal prøve å få plass til i det lille påskegget hans + jeg kjøpte Shakira prafyme til meg selv. Lukten på parfymen var faktik ganske god, den var ikke for søt eller for damete (så den passet perfect til meg!) :)

Senere på dagen stakk alle sykkelfolkene + meg til gokart banen for å kjøre litt. Har aldri kjørt gokart før såååå det var skremmendes, så for å holde meg rolig mens jeg kjørte snakket jeg til meg selv, lager en liten liste over hva jeg sa:

• Når jeg skulle starte: "Herregud, Herregud, Herregud!"
    • I svingene: "Dette går så bra så, bare ta det i ditt eget tempo"
    • Resten av banen "omg,omg,omg..."
    • Når vi var ferdige: "puhhh.....Jeg lever enda!"

De andre som kjørte på banen sa at de hørte meg mumle når de kjørte forbi meg :p

På kvelden stakk vi(familien) på verdens meste restaurant (TexMex eller noe) der vi bestilte god mat. Jeg hadde to store tacoskjell med masse godt inni :)))) Yumm Yumm! <3

Slenger ut bilder fra dagen :))

• Bilder fra gårsdagen.

• Mallorca dag 3 - Shopping og tur

I dag gik kjeg og mamma en fire timers tur i den varme sola, vi gikk til gamle byen, stranden og rundt om kring :) Kjøpte meg en ring in the old town jeg! Den var faktisk ganske kul, men litt spesiell. :) kan ta bilde av den senere :) Jeg har også vært å kjøpt snop i dag(en hel bærepose), til søte Franken min. Håper han blir glad! <3 Hehe, spiste litt av det selv også, det så så godt ut der det låg i posen :)

Btw jeg hater at alle de der spanjolene tuter på meg! Det er kjempe plagsomt og kleint. Jeg forstår jo at de tuter når jeg kommer der i en shorts som går rett under rompa, høyhælte sko, og en liten topp på meg + har blondt hår. Men det går an å la vær å tute, det er jo normalt at du går lettkledd i syden da såååååå det skal vell ikke være så nytt for dem at de trenger å tute. Whatever, leger ut bilder senere fra dagen i dag :))

• Mallorca dag 2 - Strandliv og Mat.

I dag har vi bare slapt av med bassenget og kost oss hele dagen :) Dagen startet med at jeg måtte stå opp gørr tidlig (ca. 11:00), man skal jo ikke stå opp tidlig i ferien, eller? Noen ganger kan det være bra å stå opp tidlig for å få med seg dagen, men når du er på avslappingstur skal du jo egentlig sove leeeeeenge og bare chille! :) Whatever, etter jeg stod opp spiste jeg frokost, stelte meg og så stakk vi alle til sjøen. Kjøpte meg sånn kasteting i går (ligner litt på sånn tennis, men det er ikke det) så det spilte vi på stranden. Etter stranden stakk vi opp til bassenget for å sole oss litt mer før vi skulle til spaet for å bestille massasje timer. Jeg bestilte Aroma massage som skal vare i 50 minutt, utenom dette fikk jeg fri adgang til boblebadet. :)) På kvelden stakk vi på en restaurant som heter TexMex, med oss hadde vi noen andre fra sykkelgjengen. Maten jeg bestilte var TexasRibs, den var ekstremt vanskelig å spise. Stresset som f*** med å tygge på de der beina som ikke hadde noe serlig med kjøtt, men den var god da :))
    The End :D

Litt bilder fra dagen:

• Dagens outfits!

Her er dagens klær, brukte to forskjellige antrekk så dere får se begge to:

Topp: BikBok
    Shorts: H&M
    Veske: Syden
    Sko: Vagabond

Dongeri jakke: BikBok
    Shorts: H&M
    Topp: BikBok

• MALLORCA dag 1

Nå sitter jeg i Mallorca og koser meg i varmen (som er litt kald for øyeblokket fordi jeg sitter på rommet vårt der solen ikke er...) Jååå,,, reisen hit var skam stress just look here:

• Fra Sola var flyet 45min forsinket.
    • Fra Oslo var flyet overbooket, så 4 passasjerer måtte sove over i Oslo. Det som var bra med det var jo at de som stod over flyturen kunne velge mellom å få 250euro i cash eller 500euro i reise. Uansett hva de valgte så fikk de hotellovernatting og middag inkludert. (Vi stod heldigvis ikke over! Selv om et det var mange penger å bruke..)
    • Fra Amsterdam måtte vi sjekke inn på nytt.. + Det tok lang tid å gå fordi Schiphol er stoooooort! Vi brukte 30minutter til å finne innsjekken.
    • FREMME I MALLORCA!!!! <3 (vi måtte vente på hele sykkelgjengen i 1 og en halv time for de fant ikke bagasjen sin. De tok et annet fly da, MEN vi skulle bare vente på dem i 30min1)

Wuhuuuu!! Jeg har blitt brun forresten! Har ligget i solen i 3 timer kun! :) Och och och jeg har betalt moneys for å bruke internettet, så nå har jeg betalt internett på rommet for 1 uke, det kostet 25euro.. Tipper det er billig :)

"Overgi dere nå ellers får dere en på trynet! Sjekk det synet! Teeeeeam MIRIAM WAAGE!"

Ble litt inspirert av pokemon som dere kan lese en linje oppforbi :)

Yeye, jeg stikker nå, må game litt sims3 før vi skal gå å sjekke ut plassen! Skal blogge senere i kveld! Så snakkis <3

• Check list!

Har laget meg en liste til Mallorca over ting jeg trenger hvis jeg finner:

• Bikini
    • Sommer skjorter
    • Shorts (som ikke er høy i livet)
    • Ny sminke
    • Gooood fuktighetskrem
    • Sånn så gjør at bena glinser pent når du går i shorts ;)
    • Solbriller
    • Falske øyenvipper (har lyst til å prøve det ut selvom jeg har lange vipper)

• Spis Deg Brun!

Jeg har lest på nettet og blitt fortalt at jeg kan bli brun av å spise gulrot eller presse ut saften fra en gulrot å drikke den:)) Så nå sitter jeg å tygger på gulrøtter for harde livet i håp om å bli bruuuuun :)<3 btw leste noe om at betakaroten inneholder gulrøtter. ;) yeye,.. må tygge videre nå jeg så snakkis <3

Nom nom nom <333

• Reiser til Mallorca i påsken :)

Skal reise til Mallorca om to uker med familien (mamma, pappa og Markus). Grunnen til at vi reiser er fordi Markus og resten av SSK skal ha treningsleir der nede (de som er med er bare de som er på Markus sin alder.) Jeg har søkt på nettet og funnet hotellet vi skal ligge på :) eller jeg tror jeg har funnet rett (pappa sier det er rett såååå..) menmen, trykk for å komme til hotellgreia ---> SunwingResort <3

Gleder meg kjempe mye til reisen! Men håper ikke flyet kræsjer :S

• Typisk!

Sitter nå her i klasserommet mittog kjeder meg med en oppgave som jeg og Emma skal gjøre.. Vi skal skrive en oppgave om SV som skal leveres inn om 2 dager (vi har ikke begynt en gang)! Men uansett til poenget: Vi skal på kino i dag med B klassen klokken 10:45, men det stod ingenting om at vi ikke skulle møte opp på skolen i meldingen læreren skrev på itslearning:

"Hei,
    da er det bekreftet at det blir kino mandag 4.4
    Vi møter på kulturhuset kl 1045. Ha med 55 blanke kroner.
    Dere må ha eksakt beløp, altså ingen veksling.
    Etter kinoen blir det økonomi som vanlig i siste økt.
    Vel møtt

E"

Hvis vi ikke skulle møte opp på skolen burde det stått -.-

Yeye, får kose meg med å gjøre innleveringer som jeg må levere inn denne uken. ADIOS! <3

• Sommerjobb?

Nå har jeg søkt på sommerjobb, har fått melding om at de har mottatt søknaden min og at jeg får svar en gang i tiden når de har valgt ut folk til samtaler ... Det høres skummelt ut å gå å snakke med noen på sånn jobb. Huff Huff, men jeg håper jo selvsagt at jeg blir valgt ut til å ha samtale da! Det hadde vært digg å få masse penger. Det er en ting som er dumt med sommerjobb og det er at fleste parten vil ha inn ungdommer som er 18år og oppover.. Jeg vlir 18 om ca.5mnd jeg :// yeye, jeg må stikke skal til fotograf å ta søskenbilder å sånn :))